e-m

Alla inlägg under december 2010

Av E-M - 23 december 2010 21:25

Idag, dagen före julafton kom Julias kallelse till hennes hjärtoperation.

Operationen beräknas bli 27/1 och då kommer vi bli inskrivna dagen innan. I brevet stod det att inskrivningsdagen kommer att bli lång. Om sjukhuset skriver lång dag betyder det nog minst 12 timmar!!!


Å vad jag vill att hon bli frisk i sitt lilla hjärta utan att opereras! Men nu behöver hon hjälp att fixa till hjärtat och vi måste lita på att läkarna kan sin sak.


Ikväll har vi firat vår minijul, barnen, M och jag. Vilken kväll, jag kommer med ett leende minnas denna afton.

Kram och God Jul


Av E-M - 16 december 2010 17:10

Oj, vad allt bara stannade efter det att läkaren ringde. Jag har gjort allt och ingenting. Jag insåg att jag mot all fakta med mottsattsen hoppats på att Julia inte skulle behöva opereras. Hela tiden har läkarens ord ekat i huvudet: "Hon har ett kraftigt hjärtfel, (KRAFTIGT HJÄRTFEL!!!) och vi vill fixa det nu då hon inte mår dåligt av det!" Vår lilla docka...vi älskar dig så.

(tårarna rinner ner för mina kinder när jag skriver detta)


Nu har jag sökt fakta om barnhjärtoperationer. Jag har sett och läst mycket jag både vill veta och egentligen inte alls veta.


Jag vet att vi tillsammans kommer att fixa detta och sen är vår skidresa till Sälen framflyttad till v.15 HURRA!


19/12

Tipp tapp tipp tapp, alla sover, nej nästan alla är vakna!!

06.45: God morrrgon mamma!

Det är helg. Varför vill de inte sova lite längre?

Bollibompa är bra!


Igår bokade vi minitripp till The Reef i Fredrikshamn. Vi åker strax efter julhelgerna och innan Julias operation. Familjevård på hög nivå.

Av E-M - 9 december 2010 11:02

På morgonen idag ringde läkaren hem till oss.

Han berättade att kirurgerna hade godkänt en operation på Julia och de bestämde att den skulle ske inom två månader,  vid månadsskiftet jan/feb.

Julia står även på väntelistan gör återbud. Detta gör att hennes operation kan bli av tidigare än väntat. 


Under operationen skall de:

Vidga lungartären

Vidga lungartärsgrenarna till höger och vänster kammare

Vidga aortabågen


Vår inbokade skidresa till Hundfjället v.5 blir nu inställd, tråkigt!!

Vi hade sett fram emot den mycket och nu hoppas jag att övriga i familjen kan åka lite senare i vår. 

Ovido - Quiz & Flashcards