e-m

Alla inlägg under december 2012

Av E-M - 19 december 2012 14:15

Julia fick op. in rör i öronen och vi har märkt skillnad. Nu kan hon lokalicera vad ett ljud kommer ifrån, ex. tutandet från polisbilen. På Östra fick J besök av clownerna, mycket uppskattat.

Jag och svärmor fick möjlihgeten att gå på en tvådagarskurs på Ågrenska som handlade om "Barn med williams syndrom". Mycket bra och givande dagar.


Just nu funderar jag mycket på hur det skall bli... Vi (eller Julia) genomgår många olika tester, idag en psykologiska utv. bedömmning. Hua... Julia har en utvecklingsförsening och jag hoppas nu att folk i skola och habilitering (som hon nog??? är inbjuden till nu...) skall ge henne allt det stöd som hon har rätt till. Vi har sökt in till hab. i över ett år och fått avslag flera gånger...


Pykologen ringde nu och info. att vi nu är med i hab. Hoppas att det blir så nu!!! Hon sa även att vi skall ha ett möte på J förskola om ev. extra stöd. Visst är det skönt med framsteg ibland.


Men...jag och min man går då och då in i dimma (en blir köptokig och en sitter vid datorn)  när vi får ett jobbigt besked och denna höst har det varit många... Tack vare vår kloka 8 åring, bestämda 5,5 åring och sociala 2,5 åring hittar vi ändå tillbaka till verkligheten och fixar ihop ett bra familjeliv.

KRAM

Ovido - Quiz & Flashcards