e-m

Alla inlägg under december 2011

Av E-M - 7 december 2011 15:27

Sent igår (22.00) kväll åkte jag iväg med Julia till Östra. Andledningen var att vi upplevde att inte astmamedicinen hjälpte för henne. Hon var tunghostad, febrig och andades lite för fort.

Sköterskan tyckte först att hon såg pigg ut och frågade om jag trodde hon hade feber, tepmen visade 39,2!!!!

När läkaren äntligen kom (01.30) sov Julia. Julia hade mellan sina hostningar/rosslingar gått fram och tillbaka i korrridoren och hejat på alla och var trött nu. Min lilla charmör : )


Julias lungor lät bra och Julia hade istället fått falskkrupp. Hostmedicin skrevs ut och jag fick info.om hur man behandlar falskkrupp. Vi kom hem igen ca.02.30 Idag har vi sovit mycket.

Av E-M - 6 december 2011 00:46

Vad vi har varit friska ihöst : )

Men så kom Julias brak förskylning... Vortex ankan (nu nr2) används flitigt.

Några sömnlösa nätter där vi nästan tävlar om att få sova flest minuter itaget...

gör att vi snabbt hamnar på ruta 1, 2 eller 3 igen : (


När Julia blir sjuk släpper vi allt annat för att hinna och orka med. Samtidigt får vi inte glömma av hennes två bröder mitt i allt (fast de är rätt bra på att synas och göra sig hörda ändå ; ).


Under november var vi på hjärtultraljud (allt stabilt), ögonkliniken (inget synfel, men lapp 2 tim/dag nu...) och sjukgymnasten (balansen är toppen, men motoriken ligger fortfarande ca.½ år efter).


På hennes förskola övar de språk med hjälp av Babblarna en extra stund/dag med Julia.

Tacksamhet.


Både förskolan och sjukgymnasten ifrågasatte varför inte Julia tillhör habiliteringen. Detta har jag undrat länge och nu hoppas jag på inträde i habeliteringen snart. Kram

Ovido - Quiz & Flashcards