e-m

Alla inlägg under augusti 2011

Av E-M - 14 augusti 2011 14:50

Nu har Julia börjat i förskolan... Jag hade blandade känslor inför hennes första förskoledag. Hur kommer det gå, är hon för liten, kommer de gå med på att ge henne hennes hjärtmedicin under dagen och servera specialkosten som hon behöver?

Inget är smärtfritt, men förskolepersonalen mötte oss med ett stort lugn och lovade att hjäpa oss, mot ett läkarintyg. 

Det svåra var att fixa ett läkarintyg (200kr) på att det vi säger stämmer och att vi inte ljuger!! Vilken förälder skulle vilja ge sitt barn hjärtmedicin

och specialkost om det inte var livsviktigt? Jag skall ringa VÅR läkare imorgon och kolla hur man skall göra.

Julia tyckte själv att det var jätte roligt att få börja i förskolan. Hon älskar det!!!


Vi har många inplanerade besök på olika vårdinstanser i höst och eftersom jag och M skall försöka jobba så har jag lagt dem på min "lediga" onsdag. Min lediga har nu bytt namn till "sjukhusonsdag".


Som avslutning måste jag berätta om vår hjärtebarnshelg nu i helgen. Vi är helt tagna, det var en mycket lyckad helg. Alla hade roligt och trivdes och ingen behövde förklara eller känna sig udda med sin spec. mat eller mediciner bl.a Jag är säker på att hjärtebarn väljer sina föräldrar : ) Kram

Ovido - Quiz & Flashcards