e-m

Alla inlägg den 28 november 2010

Av E-M - 28 november 2010 11:37

Oj, vad trött jag har varit denna veckan. Jag har nog omedvetet gått på helspänn fram till att CT-röntgen äntligen blev av i tisdags.

Nu väntar vi på ett ordentligt besked från Barnhjärt om när Julias operation blir av.

Känner mig delad inför detta telefonsamtal...jag vill ju att de skall fixa till Julias hjärta så snart som möjligt, men samtidigt att hon skall slippa bli opererad.


Igår var Julia och lekte med morfar och då passade vi andra på att åka på en utflykt till Lerums badpalats. Härligt att få ge fullt focus på killarna och busa loss i vattnet.


2/12 2010

Väntan blev lång, vi har inte hört något ifrån barnhjärt än. På måndag har vi ett nytt inbokat besök där och då hoppas vi få lite bättre besked.


Igår fick jag av misstag i mig mjölk av pålägg på en smörgås... Detta misstaget ledde till:

Skrikig natt från 22-05, Julia hade i intervaller superont och mycket gaser i magen.  Nu på morgonen är smärtan i magen borta men är huden torr och prickig. Hurra! Jag skall ta reda på om det finns nåt vi kan göra för att underlätta hennes magsmärta inför ev. nästa allergichock.


Ler lite och tänker på vad min bok skulle heta om jag skrev någon...

"Sagan om den lilla söta flickan som fick allt!"


KRAM


5/12 2010

Idag har vi varit på lusseika med Hjärtebarnsförbundet i väst. Vilket härligt gäng! Vi fikade och pratade med andra föräldrar och barnen stotrivdes i Ronald Mcdonalds stora lekrum tillsammans med många andra barn. Gustav gick med på att vara med trots att de inte bjöds på hamburgare... ; )

Skönt att se och träffa andra familjer som gått eller går igenom igenom samma sak som vi gör. Vi är långt ifrån ensamma!!!


Imorgon skall vi till barnhjärt igen för ett till hjärtultraljud. Vi hoppas att vi får lite mer info. om vad CT-röntgen egentligen visade och vad de vill göra med det.


6/12 2010

Det blev inget ultraljud idag, vi hade fått en "tid för mycket". Vi blev istället informerade om att Julia skall tas upp på en torres (bröstkorg) konferans imorgon. Hoppas på besked på onsdag, oavsett vad beskedet blir är det skönt att få ett.


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards