e-m

Alla inlägg under januari 2011

Av E-M - 26 januari 2011 09:10

Idag skrivs Julia in på avd. 323. Det känns konstigt att det är så snart nu...


I morse när M körde killarna till förskolan frågade Simon mig:

S: Mamma, är det nu som Julia skall opereras?

Jag: Ja, idag skall hon till sjukhuset och imorgon skall hon opereras.

När han hörde detta sa han:

S: Idag kommer det vara svårt att se glad ut!

Vilken kille och storebror han är. Hoppas vi nu kan möta honom i hans tankar och funderingar som kommer ploppa upp omkring Julias hjärtoperation.


Jag skriver mer om denna långa inskrivningsdag senare.

Jag har ändrat några inställningar här, så nu går det kanske lättare att kommentera om ni vill.

KRAM

Av E-M - 24 januari 2011 23:11

O vilken vecka... influencan hittade oss!

Alla utom Julia blev sjuka i denna långvariga influencan. Tyvärr fick Gustav en feberomgång till ihelgen och då även Julia...

Ikväll verkar båda vara feberfria och friska igen, hoppas att det verkligen är så nu.

Annars... måste jag ringa Östra imorgon...


Vi är ganska laddade, spännda och oroliga inför allt som kommer hända inom de närmsta dagarna. En del av mig hurrade då Julia fick feber i helgen, då måste vi ju skjuta upp operationen. Samtidigt vill jag ju självklart att de så snabbt som möjligt skall fixa till hennes lilla hjärta. 





Av E-M - 18 januari 2011 19:24

Nu är det nästan en vecka kvar till Julias operation... Vi försöker ha så mysigt med som möjligt och i helgen åkte vi till The Reef i Danmark och badade i två dagar. Det var en mycket lyckad liten minisemester för både stora och små. Julia hälsade på farmor och farfar undertiden.


Just nu känns oron inför operationen både nära och långt borta. Det känns som om jag sakta bygger upp en mur omkring familjen och murat in oron. Jag litar på att läkarna kan sin sak och att allt kommer att bli bra. De opererar ju inte i onödan, utan för att det behövs.


Nu hoppas jag att Julia och övriga i familjen är friska nästa vecka, för det är vi inte nu... Två fick högfeber idag och Simon är precis frisk igen!! Hoppas att Julia och jag klarar oss...

KRAM


Av E-M - 11 januari 2011 21:27

Idag har Julia fått sin sista influensaspruta. Skönt att det är fixat, då hjärt- och lungsjuka är en riskgrupp.


Kändes lite konstigt att vara på Östra idag, samma gamla sjukhus som vanligt, men ändå läsktigt. Nästa gång vi kommer dit är ju i samband med Julias operation.

Jag försöker berätta och förbereda barnen på Julias sjuhusvistelse. Har visat kort från våra tidigare besök och läst barnboken "Carolinas hjärta". I boken fanns en bild på ärret som blir vid bröstkorgen och S tittar genast på sig själv. "Var börjar det? Var slutar det? Hur stort blir det?" Jag sa att det får han fråga Julias doktor oc det nöjde sig han med.


Känner mig uppe varv hela tiden, men hoppas inte barnen märker det så mycket.

Innan Julias operation är skall vi focusera på barnen och göra roliga saker med dem, bl.a bada i äventyrsland.


Av E-M - 3 januari 2011 21:25

Ja, det kändes fel att få en kallelse för Julias hjärtoperation tillsammans med glada julkort. Jag läste brevet och la undan det, men upptäckte för ett tag sen att det stora vita brevet hela julen stått lutat mot vår julkrubba och några tomtar. Ler åt detta, snacka om att allt kommer på en gång.


Just nu funderar jag mycket om vad som kommer ske och hur jag och övrig familj kommer att reagera. Jag har sökt och hittat några grupper för hjärtebarnsföräldrar och det känns bra. Fick några kloka ord av en annan mamma :"Syskonen är bra på att bara se sin syster som just sin syster och inte som ett sjukt barn"

KRAM

Ovido - Quiz & Flashcards